Condiţii pentru adopţia la distantă;
- adopţia la distanţă se realizează de către persoane fizice, cetăţeni români sau străini, sau persoane juridice în baza cărţii de identitate/paşaportului, respectiv CUI/CIF prin completarea declaraţiei-angajament al cărui model este prevăzut la Aanexa 4 din Ordonanţa de Urgenţă nr.155/2001 şi a contractului cadru de adopţie la distanţă şi găzduire.
- persoanele care adoptă la distanţă câinii fără stăpân suportă toate cheltuielile necesare pentru menţinerea câinilor în adăpost. Plata cheltuielilor de întreţinere se face în avans pentru o perioadă de cel puţin 30 de zile, aceste costuri fiind stabilite prin Hotarârea Consiliului Local Sector 2.
Numărul câinilor adoptaţi la distanţă de către o persoană poate fi nelimitat.
Condiţii pentru adopţia definitivă;
- Adopţia definitivă a animalelor din Adăposturile Sectorului 2 este gratuită şi se realizează în baza unei solicitări scrise, la care se anexează următoarele documente:
- actul de identitate; dovada spaţiului din care să rezulte condiţiile corespunzătoare de creştere şi adăpostire a animalelor (ex.act proprietate/inchiriere/comodat imobil, act propritate/inchiriere/concesiune/comodat etc. a terenului în care să fie amplasate padocuri sau cuşti pentru situaţia în care câinele adoptat va fi ţinut într-un spaţiu deschis), dovada resurselor materiale/financiare care să permită pentru creşterea şi întreţinerea animalului (adeverinţă de salariu, fluturaş, extras de cont bancar, talon de pensie).
- prezentarea de către adoptator a acordului asociaţiei de proprietari sau al vecinilor dacă acesta adoptă un număr mai mare de 2 câini din adăpost.
- împuternicirea notarială de semnătură, dacă nu se prezintă personal adoptatorul.
- acordul adoptatorului la distanţă (în cazul în care câinele care va fi adoptat definitiv este adoptat la distanţă de o altă persoană).
- adoptatorul va completa şi semna declaraţia de angajament al cărui model este prevăzut la anexele 4 şi 5 din OUG 155/2001.(link)
Condiţii pentru Revendicarea animalului;
Revendicarea, în înţelesul dispoziţiilor OUG nr.155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, cu modificările și completările ulterioare, reprezintă procedura prin care deţinătorii de animale solicită restituirea câinelui capturat de pe domeniul public al Sectorului 2 şi găzduit în adăposturile acestuia, pe baza Declarației angajament, al cărei model este prevăzut în Anexele 4 și 5 ale actului normativ mai sus amintit.(link)
Câinii revendicaţi sunt înapoiaţi deţinătorilor imediat după verificarea cererii şi achitarea tarifului de revendicare.
Pentru a putea recupera câinii revendicați, deţinătorii au obligaţia, potrivit dispoziţiilor art. 20 alin. (1) din HG nr.1059/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 155/2001 privind aprobarea programului de gestionare a câinilor fără stăpân, cu modificările și completările ulterioare, de a achita contravaloarea sumelor cheltuite pe perioada staționării animalului în adăpost, cuantumul sumei fiind stabilit prin Hotărârea Consiliului Local.
În vederea stabilirii cuantumului sumei reprezentând tariful de revendicare a câinilor capturaţi de pe domeniul public al Sectorului 2 şi găzduiţi în adăposturile sectorului s-au avut în vedere următoarele :
- Contravaloarea consultaţiilor medicale ocazionate cu intrarea și ieșirea câinilor din adăpost;
- Contravaloarea costurilor zilnice care au fost efectuate cu privire la îngrijirea animalului.
tariful de revendicare pentru fiecare câine este alcătuit din suma de 50 lei, reprezentând contravaloarea consultaţiilor medicale la intrarea/ieşirea din adăpost, la care se adaugă 10 lei/zi pentru găzduire.
În situaţia în care, în perioada găzduirii au fost necesare îngrijiri medicale de specialitate, deţinătorul va plăti suplimentar, pe lângă tariful indicat mai sus şi contravaloarea serviciilor medicale şi a tratamentelor efectuate câinelui.
La stabilirea perioadei de cazare nu se vor lua în calcul ziua intrării și ziua ieșirii câinilor din adăpost. În cazul în care câinele este revendicat imediat după înregistrarea și verificarea veridicității cererii de revendicare, potrivit programului de lucru al adăposturilor, se va achita suma de 50 lei, reprezentând contravaloarea consultațiilor medicale la intrarea și ieșirea câinilor din adăpost, fără a mai fi necesară şi achitarea tarifului zilnic.
Predarea câinelui din adăpost, către stăpân sau deţinător, se va realiza după încasarea tarifului de revendicare, iar în cazul în care acesta nu poate achita tariful stabilit la momentul revendicării, şi după caz, alte costuri amintite mai sus, acesta va semna o convenţie de plată în acest sens, prin care se angajeză să achite sumele datorate întru-un termen de maximum 30 de zile.
Plata tarifului de revendicare se poate efectua prin virament bancar în contul Sectorului 2 al Municipiului Bucureşti, deschis la Trezoreria Sectorului 2, cu precizarea „revendicare + numărul de microcip al câinelui”.